PPC מייצג תשלום לפי קליק, והוא מודל של שיווק באינטרנט שרוב הפלטפורמות משתמשות בו כשמאפשרות לאנשים לפרסם. זה קשור בדרך כלל למנועי חיפוש - כגון Google Ads ו- Microsoft Bing - אך הוא משמש גם עם ענקיות מדיה חברתית, כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם וגופים רבים אחרים. פרסום במנועי חיפוש הוא אחת הצורות הפופולריות יותר של PPC, המאפשר למפרסמים לשלם תשלום בכל פעם שלוחצים על אחת ממודעות הטקסט שלהם. הסכום ששולם תלוי במשתנים רבים - בעיקר מחיר הצעה וציוני איכות.
היכן מופיעות מודעות טקסט?
בGoogle, מודעות טקסט היו מוצגות בעבר מעל ומתחת לתוצאות החיפוש, ובסרגל הצד של מודעות החיפוש. אבל, גוגל מתפתחת כל הזמן. כעת, מודעות טקסט מוצגות רק מעל ומתחת לדירוג החיפוש האורגני. החשיבות של קמפיין בתשלום היא ברורה כאשר אתה מבין כמה מהדף מוקדש למודעות. מודעות Google למעלה ולמטה כפי שאתה יכול לראות בתמונה, Google מגוללת שטח גדול בדף תוצאות החיפוש שלה כדי להציג מודעות. קליקים על רישומי חיפוש בתשלום מובילים לקליקים אורגניים בהפרש של כמעט 2: 1. יתר על כן, 64.6 אחוזים מהקליקים בגוגל הם בצורה של מודעות כאשר הצרכן מחפש לקנות פריט. למרות שהדירוג האורגני חשוב ומספק מקור עקבי לתנועה חופשית, ניתן לגדל קמפיין שיווק דיגיטלי באופן אקספוננציאלי כאשר משלבים מודעות בתשלום.
מהו Google Ads?
חשוב להכיר מעט את האופן שבו Google מתמודדת עם מודעות. Google Ads משתמשת במערכת מכירות פומביות להצגת מודעות בדף תוצאות החיפוש שלה. בכל פעם שמקלדת מילת מפתח ומתבצעת חיפוש, גוגל חותרת באספקה של מפרסמים המציעים הצעות ובוחרת קבוצה של זוכים שיופיעו מעל ומתחת לדירוגים אורגניים בדף החיפוש שלה. בכל לחיצה על המודעה של המפרסמים, הם יחויבו בתשלום מסוים. אבל כמה עולה כל קליק וכמה קליקים מותרים ביום יכול להשתנות.
כיצד גוגל בוחרת את המודעות המנצחות?
מיקומי מודעות הם האופן שבו Google קובעת את הזוכים שלה. מיקומי מודעות אלה מוצגים בלוח המחוונים של Google Ads, כך שניתן להתאים את המיקומים. הזוכים במודעות נבחרים על פי שילוב של גורמים.
עכשיו כשאנחנו מכירים את היסודות, איך מגדירים PPC? חלק זה יכול למלא את תוכן הספר הגדול, אך לשם הפשטות נתמקד ב4 אסטרטגיות ליבה בהן אנו משתמשים בסימפוניה כדי ליצור אסטרטגיות קמפיין מתוכננות וחושבות מהיסוד.
1. מילות מפתח, אנו מתמקדים במילות מפתח. מילות מפתח הן הדלק שמניע את מנוע ה- PPC הזה של Google, ומתכנן מילות המפתח של Google מאפשר לנו ליצור את התוכנית. לתכנן מילות המפתח יש כלים רבים שיעזרו לך לתכנן את אסטרטגיית מילות המפתח שלך. לדוגמה, תוכל להזין בין אחת ל -10 מילות מפתח ספציפיות, וזה יעזור לך ליצור תוכנית שתספק תחזיות משוערות על מחירי הצעות מחיר מומלצות, שיעורי קליקים, הופעות וקליקים. זה גם יאפשר לך לשנות תוצאות על סמך פרמטרים תקציביים.
2. תוכן - התוכן מתייחס למודעות שבהן תשתמש כדי להוביל לידים פוטנציאליים לדף הנחיתה שלך. ניתן להשתמש בתוכן מודעה בדרכים רבות ושונות, אך עדיף להתמקד במילות מפתח מעוררות מחשבה ומרתקות. המטרה של כל מודעה היא לעקוב אחר אותו כיוון של מילות המפתח שאתה גורם לאנשים לחפש. אתה רוצה שמילות המפתח יובילו למודעה המתייחסת, ומשם אתה רוצה שהמודעות יובילו לאסטרטגיית הליבה השלישית - דפי נחיתה.
3. איכות הדף שאליו נוחתים דפי נחיתה / אתרים צריכים לשמור על זרימה מהשלב הראשוני של החיפוש לשלב האחרון - סגירת העסקה.
4. אופטימיזציה, אנו בודקים את הקמפיין, מעבירים אותו לשידור חי ומייעלים בהתאם. לשם כך, עליך לחקור את קהל היעד שלך, לבצע מחקר מילות מפתח ראוי, לשנות אותם לאהבות וטעמי הקהל שלך ולכלול קריאה ברורה לפעולה. הקפד לחבר את מילות המפתח שלך לכלי חיפוש כדי לקבל תובנות לגבי נפח החיפוש